UmQusai's Thoughts ..

Saturday, May 06, 2006

لن أتنازل

نمر كثيراً بمواقف في حياتنا تجبرنا على إتخاذ قرار قد لا يناسب تأملاتنا وتطلعاتنا .. ولكننا نؤثر إتخاذه لأنه يناسب أناساً نحبهم ولا نود إيذائهم بقررات تؤثر فيهم قبلنا.ـ
هكذا أفكر، وهكذا أترجم الكثير من القررات التي أتخذها .. ولكني ألاحظ أن هناك قلة من يتخذون هذا الموقف (الخاطيء الصائب)ـ ، الكثير من يظن أن القررات التي يتخذها يجب أن تناسبه أولاً أو أخراً ، فهو الأهم في نهاية المطاف وهو من يعيش حياته بالطريقة التي يحبها.ـ ولكن ألا يعني هذا فناء العيش كمجتمع متكامل يؤثر كلٍ على أخاه؟ ألا يعني هذا أننا نعيش في مجتمع متفكك ولا يأبه للمصلحة العامة؟
أحزن كثيراَ عندما أذكر أن التنزلات التي قدمتها صارت "موضة قديمة"ـ
In our life, we go through experiences that force us to take decisions that don't fit our dreams and expectations. We decide to take those decisions because it fits people we love and we dont want to hurt them with decisions affect them before us!
This is how I think, and think is how I explain alot of decisions I took .. However I realised thats not popular anymore .. alot think that the decisions taken must fit them first .. that he is the most important and he/she is the one whos living his life the way he/she wants it.
but, doesnt that mean that our collective society where everyone depends on everyone disapear? and we would live in a society where no one cares for the general cause.
I feel sad knowing that all the sacrfices I gave became "old fashined"

Labels:


Posted by Arabian Princess :: 5:28 PM :: 10 comments

Post a Comment

---------------oOo---------------